Sivut

sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Marimekkojoulukalenteri, päivä 15

Sukat makkaralla


Ihastuin noihin jalallisiin juomalaseihin ensisilmäyksellä. Ei, vaan RAKASTUIN! Sekä nimeen että ulkonäköön. Ensimmäisen lasin laitoin mieheni ostaan mulle joululahjaksi. Kaksi muuta olen ostanut myöhemmin ystävämyynneiltä. Sukat makkaralla -kulho eli tuttavallisemmin makkaravati paljastui joulupaketista toissa jouluna äitini toimesta. Ihana!!!

Ja kyllä, olen lukenut uutisen siitä miten ja missä nuo lasikamat tuotetaan. Harmillista. Sitä kun luulee tämmösiä sikahintaisia tuotteita ostettaessa että hinnalla olisi jokin tae edes jostain mutta eipä näytä olevan yhtään mistään. Turha tässä kuitenkaan ruveta riehumaan kun ei ne muutkaan astiani mitään suomalaista kivassa pikkutehtaassa käsityönä puhallettua lasia ole.

4 kommenttia:

  1. Mulla on jäänyt nämä kokonaan noteeraamatta jostain syystä. Tosin en aikoihin ole katsonut kaupoissa uusia astioita 'sillä silmällä' kun kaappeihin ei enempää mahdu. Kivoja astioita anyway!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on kyllä ihania! Eipä meilläkään näille kyllä varsinaista tarvetta ole ollut (juomalaseille siis, tuo kulho on kyllä tarpeeseen!!!) mutta olen vähän astiafriikki :D

      Poista
  2. Nää on ihania! Minulla on kaksi peruslasia, mutta ne on vielä paketissa (olleet muutaman vuoden...), odottelevat spesiaalitilaisuutta. Saapa nähä, tuleeko sitä... Ois ees joku vitriini tai hylly, että nämä sais koriste-esineiksi. :D

    /Suvi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne peruslasitkin on hienoja!!! Mulla on onneksi vitriinikaappi :D Oli pakko ostaa kun ei ollut keittiössä tarpeeksi kaappeja mihin tunkea kaikki astiat. Ne hienoimmat on sitten siellä näkösällä, ns juhla-astiat!

      Poista